Συμπληρώστε την λέξη και πατήστε enter
Εισαγωγή

1.Η Βίβλος λέει ότι θα πρέπει να πορευτείς μ’ έναν αδελφό δύο φορές πιο μακρυά από ό,τι ζητάει. 2Σίγουρα δεν προτείνει να τον καθυστερήσεις στο ταξίδι του. 3Κι ούτε η αφοσίωση σου σ’ έναν αδελφό μπορεί να σε καθυστερήσει. 4Μπορεί να οδηγήσει μόνο σε κοινή πρόοδο. 5Το αποτέλεσμα της γνήσιας αφοσίωσης είναι η έμπνευση, μια λέξη που αν κατανοηθεί σωστά είναι το αντίθετο της κόπωσης. 6Να είσαι κουρασμένος  σημαίνει να είσαι χωρίς έμπνευση αλλά το να έχεις έμπνευση σημαίνει πως βρίσκεσαι μέσα στο πνεύμα. 7Να είσαι εγωκεντρικός σημαίνει να είσαι χωρίς έμπνευση αλλά να είσαι επικεντρωμένος στον εαυτό σου με την ορθή έννοια σημαίνει ότι είσαι εμπνευσμένος ή ότι βρίσκεσαι μέσα στο πνεύμα. 8Οι αληθινά  εμπνευσμένοι είναι φωτισμένοι και δεν μπορούν να κατοικούν στο σκοτάδι.

2.Μπορείς να μιλάς από το πνεύμα ή από το εγώ όπως επιλέγεις . 2Αν μιλάς από το πνεύμα έχεις επιλέξει το “Mείνε ακίνητος και γνώρισε ότι Εγώ Είμαι ο Θεός”. 3Αυτά είναι εμπνευσμένα λόγια επειδή αντανακλούν γνώση. 4Αν μιλάς από το εγώ απαρνήσε την γνώση αντί να την επιβεβαιώνεις κι έτσι στερείς από τον εαυτό σου το πνεύμα. 5Μην ξεκινάς άχρηστα ταξίδια επειδή όντως είναι μάταια. 6Το εγώ μπορεί να τα επιθυμεί αλλά το πνεύμα δεν μπορεί ξεκινήσει με αυτά επειδή είναι για πάντα απρόθυμο να φύγει από το Θεμέλιό του.

3.Η διαδρομή προς τον σταυρό θα πρέπει να είναι η τελευταία «άχρηστη διαδρομή». 2Μην εμμένεις σε αυτήν αλλά διώξε την από το μυαλό σου σαν να έχει ήδη γίνει. 3Αν μπορείς να την δεχθείς ως την δική σου τελευταία άχρηστη διαδρομή, τότε είσαι επίσης ελεύθερος να συμμετέχεις στην ανάστασή μου. 4Μέχρι να το κάνεις αυτό η ζωή σου πράγματι σπαταλιέται. 5Απλώς, ξαναπαίζει τον διαχωρισμό, την απώλεια δύναμης, τις μάταιες απόπειρες του εγώ γι᾽αποκατάσταση και τελικά την σταύρωση του σώματος ή τον θάνατο. 6Τέτοιες επαναλήψεις είναι ατέλειωτες ώσπου εκούσια να εγκαταλειφθούν. 7Μην κάνεις το αξιολύπητο λάθος της “προσκόλλησης στον παλιό σκληρό σταυρό”. 8Το μόνο μήνυμα της σταύρωσης είναι ότι μπορείς να υπερβείς τον σταυρό. 9Ως τότε, μπορείς να σταυρώνεις τον εαυτό σου όσο συχνά επιλέγεις. 10Δεν είναι αυτό το Ευαγγέλιο που Εγώ είχα σκοπό να σας προσφέρω. 11Έχουμε ένα άλλο ταξίδι να αναλάβουμε και αν θα διαβάσεις αυτά τα μαθήματα προσεκτικά, θα σε βοηθήσουν να προετοιμαστείς για να το αναλάβεις.

I. Σωστή διδασκαλία και σωστή μάθηση

1.Ένας καλός δάσκαλος ξεκαθαρίζει τις ιδέες του και τις ενδυναμώνει διδάσκοντάς τις. 2Ο δάσκαλος και ο μαθητής είναι όμοιοι στη διαδικασία μάθησης. 3Βρίσκονται στην ίδια τάξη μάθησης και αν δεν μοιράζονται τα μαθήματα τους θα λείπει η βεβαιότητα. 4Ένας καλός δάσκαλος πρέπει να πιστεύει στις ιδέες που διδάσκει αλλά πρέπει να πληρεί έναν ακόμα όρο: πρέπει να πιστεύει στους μαθητές στους οποίους προσφέρει τις ιδέες.

2. Πολλοί περιφρουρούν τις ιδέες τους για να προστατέψουν τα συστήματα σκέψης τους ως έχουν και η μάθηση σημαίνει αλλαγή.2Η αλλαγή πάντα προκαλεί φόβο στους διαχωρισμένους, επειδή δεν μπορούν να την εκλάβουν ως μία κίνηση προς την θεραπεία του διαχωρισμού. 3Την εκλαμβάνουν πάντα ως μια κίνηση προς επιπλέον διαχωρισμό, επειδή ο διαχωρισμός ήταν η πρώτη τους εμπειρία αλλαγής. 4Πιστεύεις ότι θα βρείς ειρήνη, αν δεν επιτρέψεις καμία αλλαγή να εισαχθεί στο εγώ σου. 5Αυτή η βαθιά σύγχυση είναι πιθανή μόνο αν υποστηρίζεις ότι, το ίδιο  σύστημα σκέψης μπορεί να στηρίζεται σε δύο θεμέλια. 6Τίποτα δεν μπορεί να φτάσει στο πνεύμα από το εγώ και τίποτα δεν μπορεί να φτάσει στο εγώ από το πνεύμα. 7Το πνεύμα δεν μπορεί ούτε να δυναμώσει το εγώ, ούτε να μειώσει την σύγκρουση μέσα του. 8Το εγώ είναι αντίφαση. 9Ο εαυτός σου και ο Εαυτός του Θεού βρίσκονται σε αντίθεση. 10Αντιτίθενται ως προς την πηγή, την κατεύθυνση και το αποτέλεσμα. 11Είναι θεμελιωδώς ασυμφιλίωτα, επειδή το πνεύμα δεν μπορεί να αντιληφθεί και το εγώ δεν μπορεί να γνωρίζει. 12Επομένως δεν βρίσκονται σε επικοινωνία και δεν μπορούν ποτέ να βρεθούν σε επικοινωνία. 13Παρ’ όλ’ αυτά το εγώ μπορεί να μάθει, ακόμα κι αν ο κατασκευαστής του καθοδηγείται λανθασμένα. 14Ωστόσο, δεν μπορεί να κατασκευάσει το παντελώς χωρίς ζωή, με αυτό που του δόθηκε ζωή.

3. Το πνεύμα δεν χρειάζεται να διδαχθεί αλλά το εγώ πρέπει να διδαχθεί. 2Τελικά, η μάθηση γίνεται αντιληπτή ως επίφοβη επειδή οδηγεί στην εγκατάλειψη του εγώ στο φώς του πνεύματος, όχι στην καταστροφή. 3Αυτή είναι η αλλαγή την οποία πρέπει φοβάται το εγώ επειδή δεν μοιράζεται την ευσπλαχνία μου. 4Το μάθημα μου ήταν το ίδιο όπως το δικό σου κι επειδή το έμαθα μπορώ να το διδάξω. 5Ποτέ δεν θα επιτεθώ στο εγώ σου αλλά προσπαθώ να σε διδάξω πως προέκυψε το σύστημα σκέψης του. 6Όταν σου υπενθυμίζω την πραγματική σου δημιουργία, το εγώ σου δεν μπορεί παρά να ανταποκριθεί με φόβο.

4. Η διδασκαλία και η μάθηση είναι οι μεγαλύτερες σου δυνάμεις τώρα, επειδή σου δίνουν την δυνατότητα ν’αλλάξεις τον νου σου και να βοηθήσεις άλλους ν’αλλάξουν τον δικό τους. 2Η άρνηση ν᾽αλλάξεις τον νου σου δεν θ᾽αποδείξει ότι ο διαχωρισμός δεν συνέβει. 3Ο ονειρευόμενος που αμφισβητεί την πραγματικότητα του ονείρου του, ενώ εξακολουθεί να ονειρεύεται, δεν θεραπεύει πραγματικά τον διχασμένο νου του. 4Ονειρεύεσαι ένα διαχωρισμένο εγώ και πιστεύεις σ’ έναν κόσμο που στηρίζεται σε αυτό. 5Αυτό για σένα είναι πολύ πραγματικό. 6Δεν μπορείς να το αναιρέσεις  χωρίς ν᾽αλλάξεις τον νου σου σχετικά με αυτό. 7Αν είσαι πρόθυμος ν’αποποιηθείς τον ρόλο του φύλακα του συστήματος σκέψης σου και να το ανοίξεις σ᾽εμένα, θα τον διορθώσω πολύ προσεκτικά και θα σε οδηγήσω πίσω στον Θεό.

5. Κάθε καλός δάσκαλος ελπίζει να δώσει στους μαθητές του τόσα πολλά από την δική του μάθηση που μια μέρα δεν θα τον χρειάζονται πια. 2Αυτός είναι ο ένας αληθινός στόχος του δασκάλου. 3Είναι αδύνατον να πείσεις το εγώ γι’ αυτό, επειδή αυτό αντιτίθεται σε όλους, τους δικούς του νόμους. 4Αλλά θυμήσου ότι οι νόμοι έχουν γίνει για να προστατέψουν την διαιώνιση του συστήματος στο οποίο πιστεύει ο νομοθέτης τους. 5Είναι φυσικό για το εγώ να προσπαθεί να προστατευτεί, από την στιγμή που το κατασκεύασες αλλά δεν είναι φυσικό για σένα να θέλεις να υπακούσεις στους νόμους του, εκτός κι αν εσύ τους πιστεύεις. 6Το εγώ δεν μπορεί να κάνει αυτή την επιλογή εξαιτίας της φύσης της καταγωγής του. 7Εσύ μπορείς εξαιτίας της δικής σου φύσης.

6. Τα εγώ μπορούν να συγκρουστούν σε οποιαδήποτε κατάσταση αλλά το πνεύμα δεν μπορεί καθόλου να συγκρουστεί. 2Αν αντιλαμβάνεσαι έναν δάσκαλο απλά ως «ένα μεγαλύτερο εγώ», θα φοβάσαι επειδή η μεγέθυνση ενός εγώ σημαίνει αύξηση του άγχους για τον διαχωρισμό. 3Θα διδάξω μαζί σου και θα ζήσω μαζί σου αν σκέφτεσαι μαζί μου αλλά ο στόχος μου πάντα θα είναι να σε απαλλάξω τελικά από την ανάγκη δασκάλου. 4Αυτό είναι το αντίθετο από τον ποσανατολισμένο από το εγώ, στόχο ενός δασκάλου.  5Αυτός ενδιαφέρεται για την επίδραση του δικού του εγώ σε άλλα εγώ και γι’ αυτό ερμηνεύει την αλληλεπίδραση τους ως ένα μέσο συντήρησης του εγώ. 6Δεν θα ήμουν ικανός να αφοσιωθώ στην διδασκαλία αν το πίστευα αυτό και εσύ δεν θα γίνεις ένας αφοσιωμένος δάσκαλος για όσο το πιστεύεις αυτό. 7Ως δάσκαλος, γίνομαι διαρκώς αντιληπτός είτε ως δοξασμένος είτε ως απορριπτέος αλλά εγώ δεν αποδέχομαι καμία αντίληψη από αυτές για τον εαυτό μου.

7. Η αξία σου δεν εδραιώνεται διδάσκοντας ή μαθαίνοντας. 2Η αξία σου εδραιώνεται από τον Θεό. 3Για όσο καιρό το αντιμάχεσαι αυτό, οτιδήποτε κάνεις θα είναι γεμάτο φόβο, ιδιαίτερα κάθε κατάσταση που προσφέρεται στην πεποίθηση ανωτερότητας και κατωτερότητας. 4Οι δάσκαλοι πρέπει να είναι υπομονετικοί και να επαναλαμβάνουν τα μαθήματά τους μέχρι να μαθευτούν. 5Είμαι πρόθυμος να το κάνω αυτό, επειδή δεν έχω δικαίωμα να θέσω τα μαθησιακά σας όρια για λογαριασμό σας.  6Και πάλι, τίποτε απ’ όσα κάνεις ή σκέφτεσαι ή επιθυμείς ή κατασκευάζεις δεν είναι απαραίτητο για να εδραιώσει την αξία σου. 7Αυτό το θέμα δεν επιδέχεται συζήτησης εκτός από τις παραισθήσεις. 8Tο εγώ σου ποτέ δεν διακυβεύεται, επειδή δεν το δημιούργησε ο Θεός. 9Το πνεύμα σου ποτέ δεν διακυβεύεται επειδή Αυτός το δημιούργησε. 10Οποιαδήποτε σύγχυση σχετικά με αυτό είναι ψευδαίσθηση και καμία μορφή αφοσίωσης δεν είναι εφικτή όσο διαρκεί αυτή η ψευδαίσθηση.

8. Το εγώ προσπαθεί να αξιοποιήσει όλες τις καταστάσεις σε μορφές επαίνου για τον εαυτό του προκειμένου να υπερνικήσει τις αμφιβολίες του. 2Θα παραμείνει αβέβαιο όσο διαρκεί η πίστη σου στην ύπαρξη του. 3Εσύ ο ίδιος που το κατασκεύασες δεν μπορείς να το εμπιστευτείς, επειδή συνειδητοποιείς στον ορθό σου νου ότι δεν είναι πραγματικό. 4Η μόνη υγιής λύση δεν είναι να προσπαθείς να αλλάξεις πραγματικότητα, η οποία είναι όντως μια προσπάθεια γεμάτη φόβο αλλά να την δεχθείς όπως είναι. 5Είσαι μέρος της πραγματικότητας, που στέκει αμετάβλητη, πέρα από την εμβέλεια του εγώ σου αλλά εύκολης πρόσβασης στο πνεύμα. 6Όταν φοβάσαι, μείνε ακίνητος και γνώριζε ότι ο Θεός είναι αληθινός και εσύ είσαι ο αγαπητός Υιός Του στον οποίο Αυτός ευαρεστείται. 7Μην επιτρέπεις στο εγώ σου να το αμφισβητεί, διότι το εγώ δεν μπορεί να γνωρίζει αυτό που είναι τόσο πέρα από την πρόσβασή του, όσο είσαι εσύ.

9. Ο Θεός δεν είναι ο δημιουργός του φόβου. 2Εσύ είσαι. 3Εσύ επέλεξες να δημιουργήσεις ανόμοια με Αυτόν κι επομένως κατασκεύασες τον φόβο για τον εαυτόν σου. 4Δεν είσαι σε ειρήνη επειδή δεν εκπληρώνεις την λειτουργία σου. 5Ο Θεός σου έδωσε μια πολύ υψηλή λειτουργία στην οποία δεν ανταποκρίνεσαι. 6Το εγώ σου έχει επιλέξει να φοβάται αντί ν’ ανταποκρίνεται σε αυτήν. 7Όταν αφυπνιστείς δεν θα μπορείς να το κατανοήσεις αυτό, επειδή κυριολεκτικά είναι απίστευτο. 8Μην πιστεύεις το απίστευτο τώρα. 9Οποιαδήποτε προσπάθεια να αυξήσεις την πιστευτότητά του είναι απλά να αναβάλλει το αναπόφευκτο. 10Η λέξη «αναπόφευκτο» είναι τρόμος για το εγώ αλλά χαρά για το πνεύμα. 11Ο Θεός είναι «αναπόφευκτος» και δεν μπορείς να Τον αποφύγεις περισσότερο απ᾽όσο Αυτός μπορεί ν᾽αποφύγει εσένα.

10. Το εγώ φοβάται την χαρά του πνεύματος, επειδή μόλις την βιώσεις  θα αποσύρεις κάθε προστασία από το εγώ και θα είσαι ολοκληρωτικά χωρίς επένδυση στον φόβο. 2Η επένδυσή σου είναι σπουδαία τώρα, επειδή ο φόβος είναι μάρτυρας για τον διαχωρισμό και το εγώ σου χαίρεται όταν γίνεσαι μάρτυράς του. 3Εγκατάλειψέ τον! 4Μην τον ακούς και μην τον συντηρείς. 5Ἀκου μόνο τον Θεό Ο Οποίος δεν δύναται να εξαπατά, όπως είναι και το πνεύμα που Αυτός δημιούργησε. 6Απελευθερώσε τον εαυτό σου και απελευθέρωσε άλλους. 7Μην παρουσιάζεις μια ψεύτικη και ανάξια εικόνα του εαυτού σου στους άλλους κι εσύ μην δέχεσαι μια τέτοια εικόνα για αυτούς.

11. Το εγώ έχει χτίσει ένα άθλιο κι αφιλόξενο σπίτι για εσένα, επειδή δεν μπορεί να χτίσει διαφορετικά. 2Μην προσπαθείς να κάνεις αυτό το εξαθλιωμένο σπίτι να σταθεί. 3Η αδυναμία του είναι η δύναμη σου. 4Μόνον ο Θεός θα μπορούσε να φτιάξει ένα σπίτι αντάξιο των δημιουργημάτων Του, τα οποία επέλεξαν να το αφήσουν κενό με την δική τους εκδίωξη. 5Όμως, το σπίτι Του θα στέκει για πάντα και είναι έτοιμο για εσένα, όταν επιλέξεις να εισέλθεις σε αυτό. 6Μπορείς να είσαι παντελώς σίγουρος γι’ αυτό. 7Ο Θεός είναι τόσο ανίκανος να δημιουργήσει το φθαρτό, όσο το εγώ να φτιάξει το αιώνιο.

12. Από το εγώ σου δεν μπορείς να κάνεις τίποτε για να σωθείς ή να σώσεις άλλους αλλά από το πνεύμα σου μπορείς να κάνεις τα πάντα για την διάσωση και των δύο. 2Η ταπεινότητα είναι ένα μάθημα για το εγώ, όχι για το πνεύμα. 3Το πνεύμα είναι πέραν της ταπεινότητας επειδή αναγνωρίζει την ακτινοβολία του και με χαρά απλώνει το φώς του παντού. 4Οι πράοι θα κληρονομήσουν την γη, επειδή τα εγώ τους είναι ταπεινά και αυτό τους δίνει πιο αληθινή αντίληψη. 4Η βασιλεία των Ουρανών είναι το δικαίωμα του πνεύματος, του οποίου η ομορφιά και η μεγαλοπρέπεια είναι πολύ πέραν πάσης αμφιβολίας, πέραν της αντιλήψεως και στέκει πάντα ως το σημάδι της Αγάπης του Θεού για τα δημιουργήματά Του, τα οποία είναι καθ’ όλα αντάξια Αυτού και μόνον Αυτού. 5Τίποτα άλλο δεν είναι επαρκώς αντάξιο να είναι δώρο για ένα δημιούργημα του ίδιου του Θεού.

13. Θα αντικαταστήσω το εγώ σου αν το επιθυμείς αλλά ποτέ  το πνεύμα σου. 2Ένας πατέρας μπορεί με ασφάλεια ν᾽αφήσει ένα παιδί  στον μεγαλύτερο αδελφό που έχει δείξει υπευθυνότητα αλλά αυτό δεν προκαλεί καμία σύγχιση για την προέλευση του παιδιού. 3Ο αδελφός μπορεί να προστατέψει το σώμα του παιδιού και το εγώ του αλλά δεν συγχέει τον εαυτό του με τον πατέρα εξαιτίας αυτού που κάνει. 4Μπορείς να μου εμπιστευτείς το σώμα σου και το εγώ σου, μόνο επειδή αυτό σου δίνει την δυνατότητα να μην ασχολείσαι με αυτά και μου επιτρέπει να σου διδάξω την ασημαντότητά τους. 5Δεν θα μπορούσα να κατανοήσω την σημαντικότητα που έχουν για εσένα αν εγώ ο ίδιος δεν είχα κάποτε μπει στον πειρασμό να πιστέψω σε αυτά. 6Ας αναλάβουμε να μάθουμε αυτό το μάθημα μαζί, ώστε να απελευθερωθούμε από αυτά μαζί. 7Χρειάζομαι αφοσιωμένους δασκάλους που να μοιράζονται τον στόχο μου για την θεραπεία του νου. 8Το πνεύμα είναι πολύ πέρα από την ανάγκη της προστασίας σου ή της δικής μου. 9Να θυμάσαι το εξής:

10Σε αυτόν τον κόσμο δεν χρειάζεται να έχεις βάσανα, επειδή εγώ έχω υπερβεί τον κόσμο. 11Γι’ αυτό είναι που θα πρέπει να χαίρεσαι.

 

Share