Συμπληρώστε την λέξη και πατήστε enter

1.Η μάθηση του κόσμου είναι οικοδομημένη πάνω σε μια αντίληψη του εαυτού προσαρμοσμένη στην πραγματικότητα του κόσμου. 2Του ταιριάζει καλά. 3Επειδή είναι μια εικόνα που αρμόζει σ᾽ έναν κόσμο σκιών και ψευδαισθήσεων. 4Εδώ βαδίζει σαν στο σπίτι της, όπου ό,τι βλέπει είναι ένα μαζί της. 5Η οικοδόμηση μιας αντίληψης για τον εαυτό είναι ο λόγος για τον οποίο υπάρχει η μάθηση του κόσμου. 6Αυτός είναι ο σκοπός της. να έρθεις χωρίς εαυτό και να κατασκευάσεις έναν καθώς προχωράς. 7Και μόλις φθάσεις στην “ωριμότητα” τον έχεις τελειοποιήσει, για να συναντήσει τον κόσμο επί ίσοις όροις, σε συμφωνία με τις απαιτήσεις του.
2.Μια ιδέα για τον εαυτό κατασκευάσθηκε από εσένα. 2Δεν φέρει καμία απολύτως ομοιότητα με τον εαυτό σου. 3Ενα είδωλο είναι, που κατασκευάσθηκε για να πάρει την θέση της πραγματικότητας σου ως Υιού του Θεού. 4Η ιδέα του εαυτού που θα δίδασκε ο κόσμος δεν είναι το πράγμα που φαίνεται να είναι. 5Επειδή είναι κατασκευασμένη να υπηρετεί δύο στόχους αλλά ο νους μπορεί να αναγνωρίσει μόνο τον έναν. 6Ο ένας παρουσιάζει το ψεύτικο πρόσωπο της αθωότητας, η όψη με την οποία δρας. 7Είναι αυτό το πρόσωπο που χαμογελά και γοητεύει και φαίνεται ακόμα και να αγαπά. 8Ψάχνει για συντρόφους και κοιτάζει, μερικές φορές με οίκτο, τους υποφέροντες βάσανα και μερικές φορές προσφέρει παρηγοριά. 9Πιστεύει ότι είναι καλό μέσα σ᾽ έναν κακό κόσμο.
3.Αυτή η όψη μπορεί να θυμώσει, επειδή ο κόσμος είναι κακόβουλος και είναι ανίκανος να προσφέρει την αγάπη και το καταφύγιο που αξίζει η αθωότητα. 2Κι ἐτσι, αυτό το πρόσωπο συχνά υγραίνεται από δάκρυα για τις αδικίες που ο κόσμος κάνει σ᾽ εκείνους που θα ήθελαν να είναι καλοί και γενναιόδωροι. 3Αυτή η όψη ποτέ δεν κάνει την πρώτη επίθεση. 4Αλλά καθημερινά εκατοντάδες μικρά πράγματα κάνουν μικρές επιθέσεις κατά της αθωότητάς της, προκαλώντας της οργή και τελικά να προσβάλλει και να κακοποιήσει.
4.Το πρόσωπο της αθωότητας που φορά με τόση υπερηφάνεια η ιδέα του εαυτού, μπορεί να ανεχθεί την επίθεση στο πλαίσιο της αυτοάμυνας, διότι, δεν είναι γνωστό, πως ο κόσμος συμπεριφέρεται σκληρά στην ανυπεράσπιστη αθωότητα; 2Ο καθένας που κατασκευάζει μια εικόνα για τον εαυτό του δεν παραλείπει αυτό το πρόσωπο, διότι το χρειάζεται. 3Την άλλη πλευρά δεν θέλει να την δει. 4Εν τούτοις εδώ είναι που η μάθηση του κόσμου έχει ρίξει τις βλέψεις της, διότι εδώ είναι τοποθετημένη η “πραγματικότητα” του κόσμου, για να βεβαιώσει ότι το είδωλο διαρκεί.
5.Κάτω από το πρόσωπο της αθωότητας υπάρχει ένα μάθημα που η ιδέα του εαυτού φτιάχτηκε για να διδάξει. 2Είναι ένα μάθημα σε μια τρομερή μετατόπιση κι ένας φόβος τόσο συντριπτικός που το πρόσωπο το οποίο χαμογελά, πάνω από αυτό, πρέπει για πάντα ν᾽ αποστρέφει το βλέμμα, για να μην αντιληφθεί την απάτη που κρύβει. 3Το μάθημα διδάσκει το εξής: “Είμαι αυτό από το οποίο κατασκεύασες και καθώς με κοιτάζεις, στέκεσαι καταδικασμένος λόγω αυτού που είμαι”. 4Σε αυτήν την αντίληψη του εαυτού ο κόσμος χαμογελά με επιδοκιμασία, διότι αυτή εγγυάται ότι οι δίοδοι του κόσμου φυλάσσονται με ασφάλεια και δεν θα διαφύγουν όσοι περπατούν σε αυτές .
6.Εδώ βρίσκεται το κεντρικό μάθημα που διασφαλίζει ότι ο αδελφός σου είναι αιώνια καταδικασμένος. 2Διότι αυτό που εσύ είσαι έχει τώρα γίνει η αμαρτία του. 3Γι᾽ αυτό δεν είναι δυνατή καμιά συγχώρεση. 4Δεν έχει πια σημασία τί κάνει, επειδή το δάκτυλο σου της κατηγορίας τον δείχνει, θανατηφόρα ακλόνητο στον στόχο του. 5Δείχνει και σ᾽εσένα επίσης αλλά αυτό κρατιέται βαθύτερα μέσα στις ομίχλες κάτω από το πρόσωπο της αθωότητας. 6Και μέσα στις καλυμμένες υπόγειες στοές βρίσκονται όλες οι αμαρτίες του και οι δικές σου διατηρημένες και φυλαγμένες στο σκοτάδι, όπου δεν μπορούν να γίνουν αντιληπτές ως λάθη, τα οποία σίγουρα θα έδειχνε το φως. 7Ούτε γίνεται να κατηγορηθείς για ό,τι είσαι, ούτε μπορείς ν᾽ αλλάξεις τα πράγματα που σε κάνει να κάνεις. 8Ο αδελφός σου λοιπόν, είναι σύμβολο των δικών σου αμαρτιών καθώς εσύ σιωπηλά κι εν τούτοις με ακατάπαυστη επείγουσα ανάγκη, ακόμα τον καταδικάζεις για το μισητό πράγμα που εσύ είσαι.
7.Οι έννοιες μαθαίνονται. 2Δεν είναι φυσικές. 3Ξέχωρα από την μάθηση δεν υπάρχουν. 4Δεν είναι δοσμένες, συνεπώς πρέπει νάχουν κατασκευασθεί. 5Καμιά τους δεν είναι αληθινή και πολλές προέρχονται από πυρετώδεις φαντασιώσεις, καυτές από μίσος και διαστρεβλώσεις γεννημένες από τον φόβο. 6Τί άλλο είναι μια έννοια εκτός από μια σκέψη στην οποία ο κατασκευαστής της δίνει ένα νόημα δικό του; 7Οι έννοιες συντηρούν τον κόσμο. 8Αλλά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να αποδείξουν ότι ο κόσμος είναι πραγματικός. 9Διότι όλες τους είναι κατασκευασμένες εντός του κόσμου, γεννημένες στην σκιά του, μεγαλώνοντας με τους τρόπους του και τελικά “ωριμάζουσες” στην σκέψη του. 10Είναι ιδέες ειδώλων, βαμμένες με τα πινέλα του κόσμου, ο οποίος δεν μπορεί να φτιάξει ούτε μια εικόνα που να αντιπροσωπεύει την αλήθεια.
8.Μια αντίληψη εαυτού είναι δίχως νόημα, διότι κανένας εδώ δεν μπορεί να δει σε τι χρησιμεύει κι ως εκ τούτου δεν μπορεί να απεικονίσει τί είναι. 2Εν τούτοις, όλη η μάθηση που διευθύνει ο κόσμος άρχισε και τέλειωσε με μοναδικό στόχο να σε διδάξει αυτήν την ιδέα για τον εαυτό σου, ώστε να επιλέξεις ν᾽ακολουθήσεις τους νόμους αυτού του κόσμου και να μην αναζητήσεις ποτέ να πάς πέρα από τους δρόμους του, ούτε και να συνειδητοποιήσεις τον τρόπο που βλέπεις τον εαυτό σου. 3Τώρα πρέπει το Άγιο Πνεύμα να βρει έναν τρόπο να σε βοηθήσει να δείς ότι αυτή η ιδέα του εαυτού σου πρέπει να εξαλειφθεί, εάν είναι να σου δοθεί κάποια ειρήνη στον νου. 4Ούτε μπορείς να την ξεμάθεις  εκτός μόνο από μαθήματα που στοχεύουν να διδάξουν ότι είσαι κάτι άλλο. 5Ειδεμή, θα σου ζητείτο να ανταλλάξεις αυτό που πιστεύεις τώρα με την ολοκληρωτική απώλεια του εαυτού κι έτσι μεγαλύτερος τρόμος θα αναδυὀταν μέσα σου.
9.Έτσι, τα μαθήματα του Αγίου Πνεύματος είναι διευθετημένα με εύκολα βήματα, διότι αν και θα υπάρξει, μερικές φορές, κάποια έλλειψη ευκολίας και κάποια δυσφορία, δεν υπάρχει συντριβή αυτού που έχεις μάθει αλλά μόνο επανερμηνεία αυτού που φαίνεται να είναι η απόδειξή του. 2Ας εξετάσουμε λοιπόν, τί απόδειξη υπάρχει ότι είσαι ό,τι σε έκανε ο αδελφός σου. 3Διότι αν και ακόμα δεν αντιλαμβάνεσαι ότι αυτό είναι που πιστεύεις, σίγουρα μέχρι τώρα έμαθες ότι συμπεριφέρεσαι σαν να το πιστεύεις. 4Αντιδρά αυτός για σένα; 5Και γνωρίζει ακριβώς τί θα συνέβαινε; 6Μπορεί να δει το μέλλον σου και να ορίσει πριν τον ερχομό του, τί έπρεπε να κάνεις σε κάθε περίσταση; 7Θα πρέπει κι αυτός νάχει φτιάξει τον κόσμο όπως κι εσύ, για νάχει τέτοια πρόγνωση για μελλοντικά πράγματα.
10.Να είσαι ό,τι σε έκανε ο αδελφός σου φαίνεται απίθανο. 2Ακόμα κι αν το έκανε, ποιός έδωσε το πρόσωπο της αθωότητας σε σένα; 3Είναι αυτή η δική σου συνεισφορά; 4Ποιός είναι τότε, ο “εσύ” που το έφτιαξε; 5Και ποιός εξαπατάται από όλη την καλοσύνη σου και της επιτίθεται; 6Ας ξεχάσουμε την ανοησία της ιδέας κι ας σκεφτούμε απλά το εξής: υπάρχουν δύο μέρη σε αυτό που νομίζεις ότι είναι ο εαυτός σου. 7Αν το ένα πηγάζει από τον αδελφό σου, ποιός ήταν εκεί για να φτιάξει το άλλο; 8Και από ποιόν πρέπει κάτι να κρατηθεί κρυφό; 9Αν ο κόσμος είναι κακός και πάλι δεν υπάρχει ανάγκη να κρύβεις από τί φτιάχτηκες. 10Ποιός είναι εκεί για να δει; 11Και τί άλλο εκτός από κείνο που δέχεται επίθεση θα χρειαζόταν υπεράσπιση;
11.Ίσως ο λόγος που αυτή η ιδέα πρέπει να κρατηθεί στο σκοτάδι είναι ότι, στο φως, αυτός που δεν θα την θεωρούσε αληθινή θα ήσουν εσύ. 2Και τί θα συνέβαινε στον κόσμο που βλέπεις, αν όλα τα υποστυλώματα αφαιρούντο; 3Η ιδέα σου για τον κόσμο εξαρτάται από αυτήν την ιδέα περί του εαυτού. 4Και οι δύο έννοιες θα αποχωρούσαν, εάν κάποια από τις δύο ετίθετο κάποτε υπό αμφισβήτηση. 5Το Άγιο Πνεύμα δεν ζητά να σε πανικοβάλλει. 6Ζητά, έτσι απλά, εάν μπορεί να διατυπωθεί μόνο μια μικρή ερώτηση.
12.Υπάρχουν εναλλακτικές γι᾽αυτό που πρέπει να είσαι. 2Θα μπορούσες για παράδειγμα, να είσαι εκείνο που επέλεξες να είναι ο αδελφός σου. 3Αυτό μεταθέτει την ιδέα του εαυτού από εκείνο που είναι πλήρως παθητικό και τουλάχιστον ανοίγει δρόμο για ενεργή επιλογή και κάποια αναγνώριση ότι πρέπει να έχει υπεισέλθει αλληλεπίδραση. 4Υπάρχει κάποια κατανόηση ότι επέλεξες και για τους δύο σας κι αυτό που ο αδελφός σου αντιπροσωπεύει έχει νόημα που δόθηκε από εσένα. 5Δείχνει επίσης, μέσα στο νόμο της αντίληψης, μια αναλαμπή όρασης, πως ό,τι βλέπεις αντανακλά την κατάσταση του νου εκείνου που αντιλαμβάνεται. 6Εν τούτοιςμ ποιός έκανε πρώτος την επιλογή; 7Εάν εσύ είσαι εκείνο που επέλεξες να είναι ο αδελφός σου, υπήρχαν εναλλακτικές λύσεις να επιλέξεις ανάμεσα και κάποιος πρέπει πρώτος να έχει αποφασίσει ποιό να διαλέξει και ποιό ν᾽ αφήσει.
13.Αν κι αυτό το βήμα έχει οφέλη, δεν προσεγγίζει εν τούτοις μια βασική ερώτηση. 2Κάτι πρέπει να έχει προϋπάρξει πριν από αυτές τις έννοιες του εαυτού. 3Και κάτι πρέπει να έφτιαξε την μάθηση που τις ανέδειξε. 4Ούτε μπορεί αυτό να εξηγηθεί από καμιά άποψη. 5Το κύριο πλεονέκτημα της μετακίνησης στην δεύτερη από την πρώτη είναι ότι, με κάποιον τρόπο μπήκες στην επιλογή με δική σου απόφαση. 6Αλλά αυτό το κέρδος πληρώνεται με σχεδόν ίση απώλεια, διότι τώρα στέκεσαι κατηγορούμενος ενοχής γι᾽ αυτό που είναι ο αδελφός σου. 7Και πρέπει να μοιρασθείς την ενοχή του, διότι την επέλεξες γι᾽ αυτόν κατ᾽ εικόνα της δικής σου. 8Ενώ πριν, μόνον αυτός ήταν δόλιος, τώρα πρέπει κι εσύ να καταδικασθείς μαζί του.
14.Η ιδέα του εαυτού υπήρξε πάντα η μεγάλη μέριμνα του κόσμου. 2Κι όλοι πιστεύουν ότι ο καθένας τους πρέπει να βρει την απάντηση του αινίγματος για τον εαυτό του. 3Η λύτρωση μπορεί να θεωρηθεί ως τίποτα περισσότερο από την απόδραση από τις έννοιες. 4Δεν ασχολείται με το περιεχόμενο του νου αλλά με την απλή δήλωση ότι αυτός σκέφτεται. 5Κι ό,τι μπορεί να σκεφτεί έχει επιλογή και μπορεί να του δειχθεί ότι διαφορετικές σκέψεις έχουν διαφορετικές συνέπειες. 6Έτσι μπορεί να μάθει ότι τα πάντα όσα σκέφτεται αντανακλούν την βαθειά σύγχυση που νοιώθει σχετικά με το πώς φτιάχτηκε και το τί είναι. 7Και αόριστα φαίνεται η ιδέα του εαυτού ν᾽ απαντά αυτό που δεν γνωρίζει.
15.Μην αναζητάς τον Εαυτό σου στα σύμβολα. 2Δεν μπορεί να υπάρξει καμιά αντίληψη που να μπορεί να αντιπροσωπεύει αυτό που είσαι. 3Τί σημασία έχει ποιά αντίληψη αποδέχεσαι ενώ αντιλαμβάνεσαι έναν εαυτό που αλληλεπιδρά με το κακό κι αντιδρά σε κακόβουλα πράγματα; 4Η αντίληψη σου για τον εαυτό σου θα εξακολουθήσει να παραμένει εντελώς άνευ νοήματος. 5Κι εσύ δεν θα αντιληφθείς ότι δεν μπορείς ν᾽ αλληλεπιδράς παρά μόνο με τον εαυτό σου. 6Να βλέπεις έναν ένοχο κόσμο δεν αποτελεί παρά το σημάδι ότι η μάθηση σου έχει καθοδηγηθεί από τον κόσμο και έτσι τον βλέπεις όπως βλέπεις τον εαυτό σου. 7Η ιδέα του εαυτού περιβάλλει όλα όσα κοιτάζεις και τίποτα δεν είναι έξω από αυτήν την αντίληψη. 8Αν μπορεί να πληγωθείς από οτιδήποτε, βλέπεις μια εικόνα των μυστικών σου επιθυμιών. 9Τίποτα περισσότερο από αυτό. 10Και στα βάσανα σου, οποιουδήποτε είδους, βλέπεις την δική σου συγκαλυμμένη επιθυμία να σκοτώσεις.
16.Θα φτιάξεις πολλές έννοιες περί του εαυτού καθώς προχωρά η μάθηση. 2Η κάθε μια θα δείξει τις αλλαγές στις δικές σου σχέσεις, καθώς η αντίληψη σου για τον εαυτό σου αλλάζει. 3Θα υπάρχει κάποια σύγχυση κάθε φορά που υπάρχει μια μεταβολή αλλά να ευχαριστείς που η μάθηση του κόσμου χαλαρώνει τον έλεγχο της επί του νου σου. 4Και νάσαι σίγουρος και χαρούμενος με την βεβαιότητα ότι τελικά θα εξαληφθεί και θ᾽ αφήσει τον νου σου εν ειρήνη. 5Ο ρόλος του κατήγορου θα εμφανισθεί σε πολλές μεριές και με πολλές μορφές. 6Και κάθε μια θα φαίνεται να σε κατηγορεί. 7Όμως, μην φοβάσαι, ότι δεν θα εξαλειφθεί.
17.Ο κόσμος δεν μπορεί να διδάξει εικόνες για σένα, αν δεν θέλεις να τις μάθεις. 2Θάρθει κάποιος καιρός που όλες οι εικόνες θα έχουν παρέλθει και θα δείς ότι δεν ξέρεις τί είσαι. 3Είναι σε αυτόν τον ασφράγιστο και ανοιχτό νου που επιστρέφει η αλήθεια, ανεμπόδιστη και αδέσμευτη. 4Έκεί όπου οι έννοιες για τον εαυτό έχουν παραμεριστεί εκεί αποκαλύπτεται η αλήθεια ακριβώς όπως είναι. 5Όταν κάθε ιδέα έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση κι αμφιβολία κι έχει αναγνωρισθεί ως κατασκευασμένη επί υποθέσεων που θα σταματούσαν το φως, τότε η αλήθεια αφήνεται ελεύθερη να εισέλθει στο ιερό της, καθαρή κι ελεύθερη από ενοχή. 6Δεν υπάρχει δήλωση που ο κόσμος φοβάται περισσότερο ν᾽ ακούσει από αυτήν:

7Δεν γνωρίζω αυτό που είμαι κι επομένως δεν
γνωρίζω τί κάνω, πού είμαι, ή πώς να κοιτάξω
τον κόσμο ή τον εαυτό μου.

8Εν τούτοις σε αυτήν την μάθηση γεννιέται η λύτρωση. 9Κι Αυτό που είσαι θα σου πει για τον Εαυτό Του.


 

Share