Συμπληρώστε την λέξη και πατήστε enter
AIDA: Η Στρατηγική του Φλερτ

Της Ιουλίας Πιτσούλη

4 είναι τα βασικά βήματα που καθορίζουν το παιχνίδι του φλερτ και προέρχονται από το χώρο της διαφήμισης!

Τι ωραίο πράγμα το φλερτ! Η επιτομή της τηλεπικοινωνίας. Στέλνουμε σήματα γεμάτα νόημα σε μια γλώσσα παγκόσμια που γνωρίζουμε καλά κι ας μην μάς τη δίδαξε κανείς. Και αυτή η ανταλλαγή μπορεί να στηθεί οπουδήποτε: σε παραλίες και σε γραφεία , σε μπαρ και σε πάρτι ακόμα και κάτω από τη μύτη των «επίσημων» συντρόφων. Επίσης έχει το μοναδικό προνόμιο της χρονικής ελαστικότητας: μπορεί να παρατείνεται για χρόνια ή να χωρέσει στο ένα λεπτό που περιμένεις να ανάψει το πράσινο καθώς προλαβαίνεις να ανταλλάξεις πύρινες ματιές και ένα φευγαλέο χαμόγελο. Σήματα διαθεσιμότητας, σαγήνης, πρόκλησης, ανταπόκρισης, μερικές φορές και απεγνωσμένα “may day” σχεδόν απαράλλακτα μέσα στους αιώνες, στις φυλές και στα φύλα. Στην πραγματικότητα το φλερτ είναι ένα τελετουργικό κι ένα παιχνίδι. Δεν συνεπάγεται υποχρεωτικά ότι θέλουμε ντε και καλά να ζευγαρώσουμε με τον άλλο. Μάλλον τις περισσότερες φορές θέλουμε απλώς να παίξουμε, να νιώσουμε επιθυμητές, όμορφες και να ζωντανέψουμε λιγάκι. Γιατί η αλήθεια είναι πως από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να επιβιώσουμε σε ένα βαρετό πάρτι είναι να φλερτάρουμε. Εδώ όμως είναι και τα δύσκολα. Υπάρχει συνωστισμός! Πώς να ξεχωρίσεις σε ένα διαδικτυακό περιβάλλον, σε ένα τσατ ρουμ ή σε ένα κοσμοπλημμυρισμένο κλαμπ; Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και τα νέα προϊόντα που θέλουν να επιβληθούν στην αγορά: πρέπει να ανοίξουν δρόμο για να περάσουν ανάμεσα στα άλλα και να γίνουν επιθυμητά. Όμως ιδού: η στρατηγική AIDA που ακολουθεί η διαφήμιση για να καθιερώσει ένα προϊόν προτείνεται επίσης και για όσους θέλουν να επιτύχουν στον ερωτικό ανταγωνισμό.

1o Βήμα: Μπα! Τι βλέπω;

Η AIDA δεν είναι η ηρωίδα από την ομώνυμη όπερα του Βέρντι αλλά τα αρχικά από τις αγγλικές λέξεις Attention, Interest, Desire, Action δηλαδή Προσοχή, Ενδιαφέρον, Επιθυμία και Δράση. Αυτά είναι τα διαδοχικά βήματα που χρησιμοποιεί η διαφήμιση για να μας κάνει «να θέλουμε» ένα προϊόν. Στην αρχή λοιπόν πρέπει με κάποιο τρόπο να τραβήξουμε την προσοχή του άλλου γι αυτό και η πιο σκοτεινή κι απόμερη γωνιά είναι το τελευταίο μέρος που θα έπρεπε να βρίσκεσαι. Το ιδιαίτερο ντύσιμο είναι πάντα μια απόπειρα να ξεχωρίσουμε από το πλήθος. Το πιο επιτυχημένο παράδειγμα που θυμάμαι ανάγεται στα χρόνια του σχολείου. Στο, μόνο θηλέων τότε, Αρσάκειο θα κάναμε ένα μπαζάρ. Είμαστε ενθουσιασμένες γιατί θα έρχονταν και «αγόρια από δίπλα». Δηλαδή από το γειτονικό Κολέγιο –μόνο- αρρένων τότε. Επιτέλους φορούσαμε ότι θέλαμε, μπορούσαμε να πάμε μακιγιαρισμένες και να αντικαταστήσουμε τα μοκασίνια με λίγο τακουνάκι. Όμως μολονότι ανταγωνιζόμαστε μεταξύ μας ποια θα εντυπωσιάσει και θα ξεχωρίσει από τις άλλες είχαμε και πάλι καταλήξει να μοιάζουμε. Όλες, εκτός από μία. Αυτή, που ήταν ομολογουμένως από τα ωραιότερα κορίτσια του σχολείου ήρθε φορώντας την ποδιά της! Ήταν από την ανάποδη η πιο εντυπωσιακή παρουσία. Η χρυσόμυγα μες στο γάλα. (Διαδρομή που συνέχισε επάξια στις επόμενες δεκαετίες καθώς έγινε μια από τις πιο πολυφωτογραφημένες επώνυμες των κοσμικών στηλών). Η πρώτη κίνηση του παιχνιδιού λοιπόν είναι να καταφέρεις να αποσπάσεις την προσοχή του άλλου. Να τον κάνεις να προσέξει την παρουσία σου. Τώρα τα μέσα που θα μετέλθεις για να το επιτύχεις φρόντισε να είναι ανάλογα με το τι ζητάς. Το μίνι που φτάνει στο σβέρκο δεν προϊδεάζει ακριβώς για «σοβαρή σχέση».

2ο βήμα: Μου αρέσει αυτό που βλέπω.

Εντάξει λοιπόν έκανες αισθητή την παρουσία σου. Τώρα πρέπει να αποσπάσεις το ενδιαφέρον του άλλου. Εδώ ουσιαστικά ξεκινά το φλερτ και η ανταλλαγή μηνυμάτων. Στη διεθνή γλώσσα του σώματος τα σήματα είναι λίγο πολύ συγκεκριμένα. Πρώτη έρχεται η παρατεταμένη ματιά. « Σε κοιτάζω μέχρι να με δεις ότι σε κοιτάζω και μετά κοιτάζω αλλού», έτσι λέγεται το πιο δημοφιλές παιχνίδι του φλερτ. Μια γρήγορη επίμονη ματιά που όταν συναντήσει το βλέμμα του άλλου έχει ένα «αχ, με έπιασες στα πράσα να σε κοιτάζω» και ένα έντεχνο αποτράβηγμα του βλέμματος που συνήθως στρέφεται προς τα κάτω και μετά κάνει μια δήθεν γενική σάρωση του χώρου για να επιστρέψει και πάλι στον αρχικό στόχο. Τότε αυτό που θα συμβεί στον άλλον είναι ένα «ουπς, με προσέχουν ! Για να φτιάξω λίγο τα μαλλιά μου, να ισιώσω τη μπλούζα μου, να στρώσω το γιακά μου, να πάρω το γοητευτικό μου δήθεν ανέμελο και φυσικό ύφος». Πάντα όταν νιώθουμε ότι κάποιος μάς παρατηρεί ή μάς προσέχει έχουμε την τάση να «θυμηθούμε» τον εαυτό μας και να τον κοιτάξουμε με τα μάτια του άλλου ελέγχοντας πώς μπορεί να φαινόμαστε. Όταν μάλιστα ο άλλος μάς κινεί το ενδιαφέρον είναι σίγουρο ότι θα κάνουμε κάτι που θα εξωραΐσει την εικόνα μας. Και , έστω και φευγαλέα, θα χαμογελάσουμε.

3ο βήμα: Σε θέλω!

Σε πρόσεξε , τον πρόσεξες και κινήθηκε το αμοιβαίο ενδιαφέρον σας. Πόσο έντονο είναι θα φανεί στο τρίτο βήμα. Αυτό καθορίζει αν το απλό ενδιαφέρον μετατρέπεται σε επιθυμία και πόθο. Για …ρίξε μια ματιά στις μύτες των παπουτσιών του. Αν δείχνουν προς τη μεριά σου τα νέα είναι καλά. Τα πόδια του ανταποκρίνονται στην κατεύθυνσή του νου του. Αν τώρα εσύ κινήσεις κάπως τα χείλη σου, αν τα μισανοίξεις λ.χ. ,του στέλνεις ένα ισχυρό μήνυμα που μιλάει στο υποσυνείδητό του για φιλιά. Αν αρχίζεις να βάζεις και να βγάζεις το παπούτσι σου ή αν καθίσεις σταυροπόδι με τα γόνατά σου να δείχνουν προς την κατεύθυνσή του στέλνεις έντονα ερωτικά μηνύματα που τα ασυνείδητά σας ξέρουν μια χαρά να αναγνωρίζουν και να αποκωδικοποιούν. Η γυναίκα που σταυρώνει και ξεσταυρώνει τα πόδια της ,λένε οι ειδικοί, προκαλεί το σεξουαλικό ενδιαφέρον των ανδρών ακόμα και αν δεν ξέρουν το γιατί. Από την άλλη πλευρά, αν αρχίσεις να γέρνεις το κεφάλι αποκαλύπτοντας περισσότερο τον λαιμό σου ή αν σηκώσεις το χέρι για να φτιάξεις τα μαλλιά σου και εκθέσεις έτσι σε κοινή θέα το τρυφερό μέρος του καρπού σου είναι σημάδι «παράδοσης». Αν πάλι εκείνος σηκώσει το κεφάλι ψηλά, ισιώσει τις πλάτες και στήσει το σώμα του ανοίγοντας τα πόδια ή τα χέρια στέλνει ένα μήνυμα κυρίαρχου αρσενικού προσπαθώντας να καταλάβει περισσότερο χώρο με το σώμα του κι έτσι να απαντήσει στο δικό σου μήνυμα του… αποκεκαλυμμένου καρπού. Είναι ένας διάλογος του τύπου « είμαι ευάλωτη μπροστά σου» και η απάντηση : «είμαι ισχυρός και είμαι εδώ για σένα». Έτσι τουλάχιστον υποστηρίζουν οι ειδικοί της συμπεριφοράς και της γλώσσας του σώματος επισημαίνοντας πάντως πως συνειδητά δεν έχουμε συνήθως επίγνωση αυτών των διαλόγων. Το ίδιο ισχύει κι όταν αρχίσουμε να χαϊδεύουμε τον εαυτό μας, το μπράτσο της πολυθρόνας ή τα χείλη του ποτηριού μας: εκφράζουμε την επιθυμία μας για ανταλλαγή αγγιγμάτων και χαδιών με κάποιον που βρίσκεται σε ακτίνα βλεμματικής επαφής. Αυτό συμβαίνει κι όταν εκείνος έχει γαντζώσει τους αντίχειρες στη ζώνη του παντελονιού δείχνοντας ασυνείδητα με τα υπόλοιπα δάχτυλα την γεννητική περιοχή. Κι αν τα πράγματα έχουν πάει καλά μεταξύ σας ,τότε ένα ισχυρό επιβεβαιωτικό σήμα για το αμοιβαίο ενδιαφέρον είναι «το φαινόμενο του καθρέφτη». Αν παρατηρήσεις ότι ξαφνικά βρίσκεστε ο ένας αντίκρυ στον άλλον ή ότι κάνετε την ίδια κίνηση σχεδόν ταυτόχρονα τότε έχετε δημιουργήσει μεταξύ σας ένα συντονισμό που στην ουσία είναι ένα είδος χορού τα πρώτα βήματα του οποίου γίνονται δημόσια αλλά τα πιο ενδιαφέροντα ιδιωτικά.

4ο Βήμα: Ώρα για δράση

Αυτό το βήμα είναι το αποτέλεσμα όλων των προηγούμενων. Ό,τι έχει ειπωθεί με τα μάτια , τις κινήσεις, τις λέξεις σάς έχει φέρει στο χείλος. Τώρα είναι ώρα για έργα. Κάντε την κίνησή σας ή απαντήστε στην άμεση δική του. Με λίγα λόγια κάντε ότι και στη θάλασσα: Πάρτε μια βαθιά ανάσα και βουτήξτε !

Share